Maria Lundblom Bäckström

Vad jag är glad att jag är Kristdemokrat!

Publicerad 2010-09-02 20:42:43 i Allmänt

Idag känner jag mig extra glad att jag är Kristdemokrat och har fått chansen att lära mig och grunda mina värderingar i en sund politik och ideologi!



Idag har våran,Kristdemokraternas och även Sverigedemokraternas folder kommit i postlådan.

Men vad är Sd för ett parti?
Läs de här utdragen ur deras folder:
"Ge oss Sverige tillbaka"
"...ser Sd som sin huvuduppgift att återinföra lag och ordning och en restrektiv invandrarpolitik"
"Stopp för islamiseringen av Sverige"
"Samtidigt konkurreras svenska löntagare ut av billig importerad arbetskraft och diskrimineras till förmån för nyanlända invandrare"
"Att svenska jobb går till svenska medborgare"
"...slopa modersmålsundervisningen och återförstatliga skolan"

Jag måste säga att jag tar stark avstånd mot dessa åsikter! Jag tycker de grundar sig på fördomsfullhet, egoism och smygrasistiska tankegångar!

Det är därför jag blev så särskilt glad idag att jag är Kristdemokrat! En ljus människovänlig politik!


Kommentarer

Postat av: Harriet

Publicerad 2010-09-02 21:20:17

Kan inget annat än att hålla med dig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela