Maria Lundblom Bäckström

Svartå- och Furulidsområdets framtid!

Publicerad 2013-10-19 10:47:06 i Allmänt

Läser i tidningen om att moderaterna gjort en undersökning om var Anebyborna tycker att den nya skolan, som ska ersätta Svartåskolan, ska ligga. Och även om var man ska bygga den nya förskolan. 364 personer deltog i undersökningen och det får man nog säga är ganska god uppslutning till Anebymått sett. 

En majoritet tycker då att man ska skapa ett skolområde med ny skola på Furulidsområdet och ett förskoleområde där Svartåskolan ligger. 

Men vad svarar då moderaterna om man tänker ta hänsyn till den här undersökningen som man själva genomfört: "Det tror jag inte, uppger Lennart Sjöberg" står det i tidningen! 

Ja man vet inte om man ska skratta eller gråta! Men varför gjorde man då denna undersökning? För att få veta hur många invånare man går emot i sitt beslut? Ja jag står frågande. 

Jag tycker medborgarnas åsikter låter väldigt vettiga! (Eller man ska säga invånarna har jag ju lärt mig på jämlikhetsföreläsning för alla invånare kanske inte är medborgare.)

Att skapa ett skolområde och ett förskoleområde måste ju ha många fördelar. 
Man kan utnyttja material och personalresurser på ett effektivt sätt. Skapa bra utemiljöer inom ett samlat område och förmodligen kommer det kosta mindre att använda en redan förberedd yta än den plats som nu är tänkt att byggas på bakom Ringvägen. 

Att dessutom lyssna på alla de invånare som tidigare protesterat och de som yttrat sig i den här undersökningen tycker jag lyfter demokratin till bättre nivåer. 



Kommentarer

Postat av: Peter Ekwall

Publicerad 2013-10-24 23:21:00

Väldigt bra skrivet och tänkt.

Postat av: Peter Ekwall

Publicerad 2013-10-24 23:21:24

Väldigt bra skrivet och tänkt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela