Maria Lundblom Bäckström

Stämmer detta?

Publicerad 2013-03-03 20:02:06 i Allmänt

Filippa Reinfeldt skriver på Instagram utifrån moderaterna att man vill fördubbla hälsosamtalen för barn och unga. Det var väldigt intressant och det skulle jag vilja veta mer om. 
 
Som det är idag så har man fyra hälsosamtal i grundskola och gymnasiet. Vid de samtalen fångar man upp många olika hälsorisker, både fysiska och psykiska som måste följas upp kontinuerligt. 
Om man ska fördubbla så man har åtta hälsosamtal under dessa tio/elva år, beroende på om man räknar in förskoleklass, så skulle man nog nästan behöva fördubbla antalet skolsköterskor också. 
Är det så att moderaterna är beredda att skicka med statliga pengar till en sån stor reform! 
 
Stämmer det här eller är det bara något man "slänger ur sig". 
Det vore ju verkligen fantastiskt om man vill göra denna satsning men en siffra på kostnaden för detta förslag vore ju verkligen på sin plats. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela