Maria Lundblom Bäckström

I väntrummet!

Publicerad 2010-09-28 19:20:46 i Allmänt

Ja där befinner sig en hel del av oss Landstingspolitiker just nu. För en del är det jättejobbigt och för en del rätt lugnt. Hur är det för mig då?

Ja det är ju så att vi förlorade ett mandat i vårt distrikt Eksjö, Aneby och Tranås och det innebär ju att jag kan bli ersättare och Anders Pansell som är första namn, bli ordinarie. Men det vi väntar på nu det är att alla kryss, som ni väljare har valt att sätta på någon, ska räknas färdigt. Och självklart hoppas jag att jag får fler kryss än Anders och blir ordinarie i Landstinget och kan fortsätta jobba med de frågor som jag brinner för att driva. Men det hoppas ju Anders också så klart!

Vi träffades idag, alla nuvarande Landstingsledamöter, på Landstingsfullmäktige. Och visst var det ett prat om detta. Men ingen dålig stämning för det. Om min vän Anders går före mig, ja då är jag glad för hans skull och jag vet att jag kan göra något gott på något annat ställe.

Jag har just nu så mycket tankar om alla möjliga saker och jag tror att oavsett om jag kommer engagera mig mer eller mindre i Landstingspolitiken så finns det ändå nya utmaningar på andra sätt bakom hörnet. Men det bervarar jag i mitt hjärta ett tag till!

Må så gott alla vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela