Maria Lundblom Bäckström

Glädje och ambitioner!

Publicerad 2010-05-27 18:27:30 i Allmänt

Idag har jag och vår Kristdemokratiska landstingsgrupp besökt alla vårdcentraler i Vetlanda. Jag fick förmånen att besöka den nya vårdcentralen Aroma! Vi kom dit mitt i ordningställande inför invigningen på lördag. Aroma ägs av två läkare och två sjuksköterskor och de var verkligen entusiastiska och glada över den här möjligheten. Det som jag slogs av var den känsla av att göra något bra av det här för patienternas skull. Det var enkelt men väldigt fint.
Bland annat så hade man skapat en närhet och teamkänsla genom att placera receptionen och läkarnas expedition och sjuksköterskornas expedition nära varandra. Ja ni läste rätt, läkarnas expedition, de hade ett gemensamt kontor för att finnas nära varandra och kunna rådgöra och samarbeta på ett bra sätt. Det har jag aldrig tidigare sett tidigare men här bejakade man verkligen "Lärande organisation" rent praktiskt.

Ja det ska bli jättespännande att följa detta och jag vill önska både Aroma men även alla andra Vårdcentraler som startar i vårdvalet nu på tisdag den 1 juni ett stort LYCKA TILL!


Sån fin tårta bjöd vi på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela