Maria Lundblom Bäckström

Vi går in i påsken...

Publicerad 2010-03-31 13:40:07 i Allmänt



Ja nu går vi in i påsken!
Det kan man ju göra på många olika sätt. Jag tänkte väl pynta trappen lite idag och även inne eftersom jag inte hunnit det tidigare. Kanske det blir några påskägg och lite godis också.

Man kan ju också ta in påskens budskap på ett lite djupare plan och bejaka det som kyrkan lyfter
fram: Skärtorsdagens lidande, långfredagen på korset, påskafton och så påskdagens uppståndelse.

Här kan vi nog var och en bli lite eftertänksamma och fundera på vad det betyder för oss personligen och hur det påverkar vårt liv.

Även om man kanske inte har en tro så kan man ändå ibland behöva rannsaka sitt liv på olika plan och kanske till och med erkänna för sig själv att man tänkt eller gjort något som inte var så bra, våga se att det aldrig är försent att förändras. Det kan ge en ny glädje...

Jag och min man är bortbjudna en del i påsk till kära vänner och föräldrar!

Glad Påsk till er alla!

Kommentarer

Postat av: nicolinaaaaa<3<3

Publicerad 2010-04-07 17:03:48

Åå jag saknar dig puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela