Maria Lundblom Bäckström

Goda möten och tankeväckande talare

Publicerad 2010-01-30 20:34:27 i Allmänt


Så har jag varit på ännu en Kommun och Landstingskonferens med Kristdemokraterna.
Det är alltid med glädje man åker på dessa konferenser med över tusen deltagande Kristdemokrater. Många härliga människor man får träffa som man ser mest ett par gånger per år.

Det som jag tycker var den stora skillnaden den här gången var att det kändes som man träffat många flera gånger under året, ja kanske flera gånger per vecka. Men inte IRL, ja In real life, utan via Facebook!

Facebook är verkligen något som också var uppe flera gånger under de här två dagarna. Det är ett av alla sociala medier som man räknar kommer vara en viktig del under valrörelsen. Och bloggar och Twitter och ja vad hette allt nu då?? Hmm....var på ett seminarium om det här. Ja jag är ju rätt bra på just Facebook, som ni vet och ganska bra på att blogga är jag kanske också...men man hinner ju inte alltid.

Göran Hägglunds tal i fredags var verkligen bra. Här är en länk där du kan höra talet och här kan du läsa talet om du hellre vill det.
Ja jag är så dålig att referera vad nån sagt när jag inte skrivit ner det men som sagt läs eller lyssna gärna!

Mamma han lovade i alla fall sänkta skatter för pensionärerna!


Göran Hägglund

Ja sen var det ju Marcus Birro då! Ja jag har väl fattat att han har en del att säga och så men vilket hjärta och vilken talare. Ja jag vet inte vad man ska säga, berörda blev vi nog alla. Marcus var fantastisk i alla fall!
Tror han skulle läggas ut på youtube snart så då kan jag länka. För det är verkligen värt att höra!

Marcus Birro

Här en annan blogg som beskriver Marcus anförande lite bättre: http://brannberg.blogg.se/2010/january/marcus-birro-gjorde-succe-bland-kristdemokrat.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela