Maria Lundblom Bäckström

Aneby en mjuk och varm kommmun!

Publicerad 2010-02-10 16:24:03 i Allmänt

Tänk vad spännande livet är. Man vet inte riktigt vart det för en.
Jag tror ju att vi har en god Gud som vill visa oss spännande vägar och vill leda oss att göra goda saker och det ger livet en dimension som jag aldrig skulle vilja vara utan.
Att söka den inre rösten och ledas genom den, genom möten med människor och genom bibeln det tycker jag är spännande.

Tyvärr störs jag ibland av egna tankar som inte är så positiva och av människor som inte ger harmoni och mycket annat. Man får ibland kämpa lite för att vara i de goda tankarna, det är så lätt att slitas bort genom känslor som styr, genom att man blir orolig och inte bejakar kärleken utan något annat... egoistiskt eller ilska tex.

Vi, jag och min man, pratar ganska mycket om det här. Vi hade några vänner hos oss i helgen som gav oss många goda tankar och känslor. Vi funderar en hel del på vart vägen ska gå nu framöver.
Det är ganska många i Aneby, märker jag, som vill att Aneby ska bli ett mjukare samhälle igen.

Jag själv har upplevt att det finns en annan hårdhet och människor som varit från vår kommun ett tag och kommit tillbaka upplever också det här. Men samtidigt säger många att det är något som spirar. Det har ändå börjat vända och många har börjat engagera sig på olika sätt.

Jag fick ett mail av en annan vän som skrev om olika förändringar i hennes liv som var på gång. Ja det är roligt att se att man vågar bejaka helt andra vägar i livet som man inte prövat förut.

Jag tror att oavsett hur man tror, vad man tror på osv. så ska vi stötta varann i alla de goda saker vi vill för vår kommun. Vi ska bejaka de relationer vi har och bygga nätverk tillsammans för att Aneby ska bli en bra, varm och mjuk kommun att bo i.

Ja nu kan man ju tycka att det aldrig blir varmt då snön liksom har växt fast i Sverige...men jag talar ju så klart om en inre värme hos oss alla där vi försöker vara generösa och tänka större och våga tro på våra visioner och gå i TRO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela