Maria Lundblom Bäckström

Begränsa sig

Publicerad 2010-02-23 19:36:05 i Allmänt

Jag tror jag har sagt nåt om det tidigare att det "är lite mycket nu". Ja det är väl en lite fånig mening men det är ju så det känns. Och om jag tittar lite på vad jag har för mig så är det nog så.
Det är ju vad jag tycker som räknas. Tycker jag det är mycket så är det ju så för vi är ju alla olika.
Det är den subjektiva upplevelsen som räknas.

Men...det jag vill komma till är att man ibland måste begränsa sig. Jag har gjort det genom att inte engagera mig så mycket i kommunpolitiken just nu. Fram till teatern är slut så får det ligga nere men sen blir det nog så ändå att jag måste prioritera mina studier före t.ex. Kommunfullmäktige, som det krockar med ibland.
Det betyder ju inte att jag inte är engagerad i kontakten med folk, man kan ju ändå lyssna in vad som är viktigt för Anebyborna.

Man måste tillåta sig att låta vissa saker vila medan man gör annat. Och då måste man också göra det helhjärtat annars tror jag man ändå blir trött.

Men trött är jag förvisso ändå nu och det tror jag vi är fler som är.

Trött på denna eviga vinter som det känns som. Det är rasrisk för våra tak här och där, i vårt hus läcker det in vatten ibland, i först det ena fönstret och sen det andra. Ja det är nackdelen med att bo i ett gammalt charmigt hus. Vi hoppas bara att det inte blir för mycket som blir förstört där vi ändå har renoverat.

Men på fredag är det dags igen för teater. Ja jag har ju inte sagt det att det gick ju jättebra på premiären. Publiken verkade verkligen nöjda och stämningen var hög på båda föreställningarna.
Jönköpingsposten gav oss riktigt bra kritik och Smålandstidningen skrev väl mest om att det hade varit. De ger ofta inte så mycket kritik av något slag. Lite tråkigt var det att jag var den enda som inte var med på någon bild i Smt och inte skrev hon heller något om vilka vi var som var med. Men ja ja man får väl ta det...ha ha...med ett leende!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela