Maria Lundblom Bäckström

Var det inte pensionärernas tur nu?

Publicerad 2009-09-19 17:05:38 i Allmänt

Nu ska vi löntagare få sänkt skatt igen med 200-250kr/månad. Ja det är ju jättebra men jag för min del hade faktiskt varit villig att ge pensionärerna även denna skattesänkning så de kunnat få 350kr mer i sin skrala kassa.

Dels tycker jag de har jobbat ihop dessa pengar och att det var deras tur nu att få en mer rejäl sänkning. Jag tror faktiskt många kommer uppleva det som ett hån att de fick 100kr. I allafall mina föräldrar. Som tur är har min mamma möjlighet och lust att jobba i projektform då och då men sen då?
Jag tror även risken finns att vi i Alliansen nu missar en hel del röster på det här, tyvärr!

Göran Hägglund sa på Rikstinget att det nästa gång var pensionärernas tur att få skattesänkning men menade han verkligen så lite och att strax efter så ska man också sänka för löntagarna med dubbelt så mycket och mer?
Jag hade tagit med min mamma dit vid hans anförande, då de bor i Västerås och hon som inte är politiskt aktiv applåderade verkligen hans löfte då och sa att nu ska jag verkligen berätta det här för våra vänner så de röstar på Kristdemokraterna. De har många vänner och de flesta är intellektuella och samhällsmedvetna personer men nu undrar jag vad hon kommer säga. Har inte hunnit prata med henne än.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela