Maria Lundblom Bäckström

I människors vardag!

Publicerad 2009-10-17 10:30:08 i Allmänt


Just nu driver vi Kristdemokrater en kampanj som fokuserar på människors vardag. Är det något jag brinner för och en av grundorsakerna till att jag engagerat mig politiskt så är det just att lyssna in vad som är viktigt för människor i deras vardag. Så här har jag skrivit på min presentation på vår hemsida i vår lokalavdelning i Aneby.

Den främsta orsaken till att jag valde att engagera mig för Kristdemokraterna är den människosyn som vår politik står för; att alla människor har lika värde och är kloka nog att göra sina egna val."

Det är det som i grunden driver mig, att både stötta människor men också skapa strukturer i vardagen som gör att man kan göra sina egna val i hur man vill leva.

Läste nyss vad man centralt skriver om detta och den här beskrivningen här nedan stämmer så bra överens med varför jag är Kristdemokrat:

Kristdemokraternas politik är väl överensstämmande med de tankegångar som nu förs fram om verklighetens folk. Det går i linje med de frågor vi driver, med den övergripande grundstenen att politiken ska stödja, inte styra, människors livsval. Det bygger på vår grundmurade uppfattning att människor är medvetna och rationella varelser som är förmögna att själva avgöra vad som är bäst för dem och deras anhöriga.

Om du vill läsa mer om det här kan du gå vidare till den här länken:

http://www.vardagsliv.kristdemokraterna.se/

Kristdemokraterna

Kommentarer

Postat av: Larry Söder

Publicerad 2009-10-17 12:25:43

Lycka till i kampanjen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela