Maria Lundblom Bäckström

Fantastiska människor!

Publicerad 2009-10-19 17:23:31 i Allmänt



Tänk så många fantastiska människor man får träffa under en dag. Människor med helt olika bakgrund än jag men som ändå delar samma tankar och känslor på många sätt.

Idag började morgonen med att jag mötte en kille i min ålder som kommer från ett helt annat land. Vi småpratade lite om en Gudstjänst vi båda var på i söndags. Samtalet slutade med att vi pratade om glädje, ja det gjorde ju att jag som var lite trött och lite sur när jag kom till jobbet sen blev mycket gladare.

Sen har jag mött barn och lärare och någon förälder som på olika vis delar små eller stora delar från sina liv. Ja jag måste säga att vara skolsköterska är fantastiskt och att vara människa...det är väl bara det att man ska vara öppen och se det och vara tacksam när man får ta emot någons historia.

Efter jag pratat med en mamma en lite längre stund idag så sa jag tack, och då sa hon, men det är väl jag som ska tacka. Nej det är ju fantastiskt att hon ville dela med sig av en del av sitt liv till mig och det är väl något att tacka för.

Ja så här är man ju inte jämt. Ibland blir man ju bara trött på alla och trött på sig själv och vill inte alls lyssna och tycker alla själ ens tid men om man ändå har den här inställningen någonstans där längst bak eller inne i hjärtat så tror jag man ändå kan få många bra möten som berikar ens liv.

Tack alla underbara att ni finns!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela