Maria Lundblom Bäckström

Början på något?

Publicerad 2009-10-16 12:09:36 i Allmänt

Igår var jag på en mycket bra kväll i Svenska kyrkan som hade som syfte att se vad vi kan göra tillsammans för människor i vårt samhälle som behöver mer stöd.  

Ibland undrar man....
Jag har under en tid burit inom mig en längtan att på något sätt göra mer för alla de i vårt samhälle som har det lite svårare. Jag skrev ju sist här om barnen och mycket är det främst det som ligger på mitt hjärta. Men det är även de "äldre" barnen, ungdomarna och sen alla familjer, allt hänger ju ihop.

Träffade några vänner för ett tag sen, som också bär denna känsla och de här tankarna inom sig. De har många bra idéer som de funderar på att förverkliga och de gör mycket bra redan.

Sen igår var det en träff i Svenska kyrkan som egentligen alla kyrkor stod bakom. När jag och min yngsta dotter kom dit så var det nästan helt fullt. Det var pastorerna, det var flera av oss politiker där, det var tjänstemän inom kommunen, bland annat från socialtjänsten och många andra som finns och jobbar eller på andra sätt är med i vårt samhälle i Aneby kommun. Det var fantastiskt att höra de som talade att de bar på precis samma tankar som jag och andra bär på. Hur kan det bli så? Ja jag tror att det dels är att vi alla ser behoven men också att vi öppnar våra hjärtan och vill lyssna in det här som jag tror samordnas av Gud.

Vad man än tror så upplevde nog många det som en start på något bra och gott som kan börja växa i vårt samhälle.

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2009-10-16 12:21:17

Hej Hej!



Hade varit roligt att gå på anitas barnklädersparty..Du kan hälsa Anita att jag kommer.



Kram

Postat av: Tony B

Publicerad 2009-10-16 13:19:18

Jag tycker som du, Maria. Mycket bra kväll igår.



Det finns många som vill göra något meningsfullt, men liksom inte kommer till skott. Ulf Engström är en igångsättare och det var precis vad som behövdes just nu.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela