Maria Lundblom Bäckström

Mörker

Publicerad 2009-03-29 10:02:11 i Allmänt

Ja vad gav Earth Hour för effekt tro? Visst det skapar väl en eftertanke på hur mycket energi vi gör av med varje timme.

Här i Aneby hade man tydligen valt att inte släcka. Tyvärr har jag inte varit inblandad i diskussionerna kring det här så jag vet inte varför man valde att inte släcka ner. I allafall lyste gatlyktorna här i lilla Vireda utanför Aneby och där vi satt hos några vänner så hade vi det ljust och skönt...men inte av  elektricitet utan av levande ljus så det gav ju en extra mysfaktor.

Jag undrar vilken effekt såna här aktioner har egentligen?
Forskarna är ju inte alls eniga vad gäller klimatfrågan. Jag har lyssnat ett antal gånger på ett program på p1 där man intervjuat forskare som är mycket kritiska till den ensidiga information som sprids över världen när det gäller klimatforskning.
Det är nämligen inte alls helt säkert att det bara är koldioxid och de andra orsaker som oftast lyfts fram som orsakar växthuseffekt. De talade mycket om solens effekter och att det är ett naturligt skeende.
Jag säger inte att jag tror så men det vore intressant om även de här forskarna kunde få mer utrymme för att lägga fram sina åsikter så man kunde få en mer sammanhållen bild av olika teorier.

Kommentarer

Postat av: Magnus Westerstrand

Publicerad 2009-03-29 12:02:19

Bevisen för att människan står bakom den senaste tidens uppvärmning är överväldigande. Jag rekommenderar ett besök här:



http://uppsalainitiativet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela