Maria Lundblom Bäckström

Emo och andra

Publicerad 2009-03-04 19:59:47 i Allmänt

Det här är en liten emo...Ja jag kan inte riktigt förklara vad det är men typ nån självdestruktiv tonåring som gillar en viss musik. Ja en av alla olika "ungdomstyper" genom tiderna.

 Det här är mods och det här är en punkare

Jag tycker "emosarna", om man nu säger så är nån blandning av de här två -50 och -70--80tals kulturerna. Jag har säkert helt fel och det här är varken vetenskapligt eller väl underbyggt utan bara mina egna reflektioner över fenomenet att ungdomar har behov av att hitta en stil som vuxna tycker är lite konstig och lite jobbig.

Det är väl ett sätt att hitta sin egen identitet. Jag sjäv var nog nån enkel variant av syntare på -80talet när jag var ung. Det var faktiskt viktigt att känna att man tillhörde en viss stil.

Men slutar vi vara "en viss stil"? Nja...vi kanske inte är så tydliga när vi blir lite äldre men visst bejakar man ett sammanhang eller har någon inre känsla för vem och hur man är och hur man vill klä sig. De flesta eller kanske alla ingår ju i olika sammanhang där man klär sig olika och bryter man klädkoden i det sammanhanget så reagerar omgivningen.

Jag tycker det här är intressant och kläder och vad vi signalerar med våra kläder är ju verkligen ett ämne som tar mycket plats i tidningar, tv, bloggar och andra media.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela