Maria Lundblom Bäckström

Sommar i P1

Publicerad 2009-06-21 16:16:27 i Allmänt

Jaha så har jag då lyssnat på mitt första Sommar i P1. Det första programmet sändes tydligen igår med Ingvar Kamprad som jag missade men idag i bilen lyssnade jag på nästan hela Thomas Ledins program och det var intressant.
För mig, och säkert för många tror jag, är Sommar i P1 förknippat med så många sommarminnen som skapar trygghet och nostalgi.

När sommarsignaturen spelas...Sommar, sommar, sommar....så tänker jag ofta på mina barndomssemestrar på Svärdsklova vid kusten utanför Nyköping. Ofta låg vi på någon klippa ute på en liten ö med en träeka skvalpande vid klippkanten och pappa hade med sin gamla transistorradio som då spelade just den här melodin. Så självklart ger den positiva känslor. 

Förra året stod jag uppe på vinden på vårt magasin eller ute på gården och målade medan jag hade p1 i radion på min mobil. En orsak till att mobilen och headsetet var fullt av målarfärg i slutet av sommaren. Ja jag försöker verkligen lyssna på så många program jag kan. 
Ser på listan över talare att det finns många personer som jag tror kan bli väldigt intressanta att lyssna på. Däremot är det också roligt att inte veta så mycket om den som pratar utan få bli lite överraskad. 

Den jag minns bäst att jag tyckte var bra förra året var Björn Ulveus. Han bjöd verkligen på sig själv och det var många intressanta tankar han hade. 

Ja jag ser fram emot att klockan ett varje dag få höra dessa talare. Som tur är börjar ju också min semester snart och då kan det ju också vara lättare att få tid att lyssna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela