Maria Lundblom Bäckström

Egentligen spelar det ju inte så stor roll...

Publicerad 2009-06-02 19:15:40 i Allmänt

...om det inte blir så många privata entreprenörer som går in i Vårdvalsmodellen. Det är ju också en bra modell även om man har många landstingsdrivna enheter. Det som skapas är ju att alla tvingas göra sitt bästa utifrån patienten. Att skapa ett bra bemötande och en god kvalitativ vård som lockar till sig patienter och med patienten pengar.

Ja det här var fortsättning på mitt morgoninlägg efter att jag nu kommit hem från LS och funderat lite till.

Sossarna var lite arga på att vi skjuter lite på tidsschemat. "För det var ju det de ville" (citat) Men, svarar då Lisbeth Rydefjärd: "att ni är ju emot Vårdval överhuvudtaget". Men har de nu ändrat sig är ju det bra för då kanske de vill ta beslut om regelboken och det bästa är ju om vi kan ta ett enat beslut i Landstingsfullmäktige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela