Maria Lundblom Bäckström

Det närmar sig

Publicerad 2009-06-02 08:10:26 i Allmänt

Äntligen ska patienten få vara i centrum och få mer att säga till om! 

Det har varit min dröm sen jag  började läsa omvårdnad och kom in i vårdens värld. Jag har alltid stört mig över att rutiner och personalens och läkarens behov ska styra. Att man inte kan vara mer kreativ och flexibel utifrån vårdtagarens behov.

Idag ska vi ta tidsplanen och organisationen för Vårdvalsinförandet i Landstinget i Jönköping på Landstingsstyrelsen. Ja verkligheten närmar sig sakta men säkert och jag tycker det ska bli riktigt spännande att se hur det här kommer utvecklas. Då vi i nuläget inte har så många vårdenheter på entreprenad, ja den vi har är här i Aneby, så vet man ju inte riktigt hur det ska gå. 

Jag tror det kommer växa fram mer och mer när olika företag och enskilda personer börjar se möjligheterna att utveckla ett eget koncept. Samtidigt är man ju ganska styrd av vissa kriterier då vi har ganska högt ställda krav. Men det här är ju verkligen för patientens bästa.

Måste också skriva något om mina blommor i trädgården.
Igår bytte jag ut mina penséer till sommarblommor i alla krukor. Ja jag fattar inte att man kan bli så glad över så lite. Vad är det med blommor som gör mig så lycklig. Dessutom blev jag ovanligt nöjd i år. Tar nog något kort och lägger ut här så småningom.

Kanske det har just med valfriheten att skapa och göra som jag vill...precis det som vi också kommer ge större möjlighet till inom vården nu! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela