Maria Lundblom Bäckström

Ögonen fylls av tårar

Publicerad 2009-07-23 14:22:18 i Allmänt

Ja jag påverkas av p1:s sommarpratare. Idag var det Malin Sävstams berättelse som fyllde mina ögon med tårar helt plötsligt.
Läste hennes bok för flera månader sen och berördes också då väldigt mycket.


Det är så svårt när någon berättar om när man mist sina barn. Det måste vara den djupaste och svåraste smärta man kan vara med om. Det som nog fascinerar är att se att hon är en fungerande människa trots det här. Hon säger att en del av henne har dött och det tror jag är sant. Genom smärta dör en del, det vet jag själv av erfarenhet, men kanske något annat också växer fram om man bejakar försoning och ljus...och kärlek!
Hon berättar att hon träffade en man mitt i detta mörka och genom en liten spricka i hennes mur kunde ändå kärleken fylla henne med nytt liv!
Det är fantastiskt vad kärlek och förälskelse kan göra.

Det jag ändå vill säga är att efter all smärta tror jag ändå det finns hopp och liv även om det blir på ett annat sätt och med ärr i själen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela