Maria Lundblom Bäckström

EU i våra svenska hagar

Publicerad 2009-02-14 13:09:52 i Allmänt



Nu börjar det väl gå för långt!!

Nu vill EU bestämma hur våra svenska beteshagar ska se ut. De vill inte att vi ska  ha för många träd och enbuskar.

Våra klassiska sommarhagar får inte ha träd som står tillsammans i grupper och de får heller inte se ut hur som helst.


Det är så här att min man är väldigt engagerad inom LRF så jag får del av det här vid köksbordet och det jag hört nu skrämmer mig. Visst är EU bra i många frågor vad gäller miljöarbete och andra frågor men när de börjar lägga sig i hur vår natur ska se ut och när det börjar hota våra historiska sommarhagar då blir jag riktigt arg!


Det här måste vi reagera mot!


Vi måste stötta bönderna i den här frågan för de kämpar för hela vårt kulturlandskap. Vem vill sitta och ha picknick på ett tomt fält? Man vill väl sitta i de vackra enbackarna med lite dungar av körsbär och björk.


Nej nu får vi sätta en gräns för hur mycket EU ska bestämma inom våra Svenska gränser!

Kommentarer

Postat av: Bodil

Publicerad 2009-02-16 16:55:56

Håller fullständigt med. Helt vansinnigt. men här går det att protestera:

http://www.lrf.se/Vi-arbetar-med-/Miljo-/Biologisk-mangfald-/Den-svenska-beteshagen/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela