Maria Lundblom Bäckström

Frukost i lagårn

Publicerad 2009-04-19 11:29:51 i Allmänt

Idag är det lite grått och kallt och jag som sett fram mot en solig helg. Ja jag tittar på väderprognosen och det ska bli lite halvmulet idag och ja kanske är solen på väg genom molnen.

Tog med lite äggmackor till lagårn i morse för att inta frukost tillsammans med min man där. Ja det är allt lite charmigt med att vara gift med en bonde.
Stod en stund och tittade på när han och sonen Svante flyttade kor i ungdjursstallet. Känns lite gammaldags att se far och son jobba tillsammans i lagårn. Blev nästan lite rörd.

Idag är allt så uppdelat i livet. Man jobbar på sitt jobb, var och en och man umgås mest med sin generation. Det är mest vissa privata företag och så bönder som jobbar tillsammans mellan generationerna. Jobbet ingår mer i livet.

Och nu ska jag åka och köra lite traktor för första gången i mitt liv. Ja sjukt va? Vi har varit tillsamman i fyra år och jag har inte kört traktor än. Men så igår så bara kände jag att nu vill jag göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela