Maria Lundblom Bäckström

Min insändare i Kristdemokraten

Publicerad 2012-10-20 12:35:23 i Allmänt

Här är min insändare i sin helhet som är med i senaste Kristdemokraten:
 
 

Vilket parti tar ansvar för jordbruksfrågorna?

Har under ett tag funderat lite på vilket parti i Alliansen som tar jordbruks- och landsbygdsfrågorna? Ja C har ju Eskil Erlandsson som driver detta som minister men för övrigt känns det som ett ganska tomt utrymme.

Som ni alla säkert är medvetna om så är det en viss kris för bönderna just nu.
Många bönder utgår mest från att hålla nere förlusterna i väntan på att krisen ska vända. Låga mjölkpriser, höga foderpriser och konkurrens från importerat kött är bara några av de faktorer som påverkar negativt för svenska bönder.

Jag satt nyss och läste igenom de tre senaste numren av Kristdemokraten och jag hittade inte en artikel som belyser de problem som finns för bönderna just nu. Var finns vi Kristdemokrater i den här frågan?

Jag tror att det just nu finns en ganska stor chans att möta den rörelsen med visat engagemang! Här "letar" vi väljare och samtidigt finns det grupper som står och undrar vilket parti som driver deras frågor.

Landsbygden och mjölk- och köttbönderna behöver också en god Kristdemokratisk politik! Vi har en så pass bra politik inom många områden. Nu tycker jag det är dags att vi möter även dessa grupper och skapar en god politik för dessa frågor med ett Kristdemokratiskt perspektiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela