Maria Lundblom Bäckström

Vad hände då med min motion?

Publicerad 2013-05-02 08:54:09 i Allmänt

Ja i måndags var det då Kommunfullmäktige och jag fick förmånen att ersätta så jag kunde tala för min motion.
Insåg att som ersättare i Kommunfullmäktige kan man helt enkelt inte skriva motioner eller interpellationer då det inte alls är säkert man sen kan få ersätta när de ska upp...men det är ju en annan fråga.
 
Ja i allafall så var mitt ärende sist och jag fick tala för ett bifall. Nu tycker jag att svaret är ganska bra även om det är lite för osäkert hållet att man verkligen vill undersöka möjligheterna. Min intention är att man ska se var kan det vara lämpligt att införa möjligheten till att välja två rätter och på vilket sätt.
 
Kommunalrådet hävdade att besvara räckte då han annars tyckte  man begränsade frågan till att gälla just det här med val av två rätter och att måltiden innehåller så många andra komponenter.
 
Jag svarade då att bara för att man utreder just det här med att införa två rätter så behöver det ju inte innebära att KS eller sociala avdelningen inte alls kan titta på andra delar för att förbättra måltiderna för de äldre.
 
Jag yrkade iallafall på ett bifall då det var ett nytt förslag som inte alls varit på gång i kommunen och vid omröstningen blev det besvara som vann så då begärde jag votering vilket innebar att Fp gruppen och Mp gruppen röstade för mitt förslag och någon enstaka i C och M men alla i Kd, förutom jag själv, röstade för besvara tillsammans med övriga.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela