Maria Lundblom Bäckström

Okej jag kan inte låta bli....

Publicerad 2014-02-19 19:06:13 i Allmänt

Vad är det med mitt politiska engagemang? Jag hade ju bestämt mig att inte stå med på nån lista till årets val! Ja orsaken kan ni hitta i tidigare blogginlägg. 

Men så stod chansen kvar att ändå stå kvar på listan och innan jag fick veta det så hade en liten röst där inne frågat om jag verkligen gjorde rätt att tacka nej! Så när den gode vännen som varit klok att avvakta att ta bort mig frågade om jag ändå inte skulle vara kvar så kom det där...jo jag vill nog det ändå! 

Det går ju inte att låta bli att bry sig! 
Jag har väl knappt aldrig haft en politisk position som skapat så där jättestor förändring. Men ändå...att ändå få vara med och tycka och tänka och vända och vrida på olika samhällsfrågor. Få kliva upp och försöka se saker i ett mer övergripande perspektiv det ligger ändå för mig! 

Att kanske ändå få påverka med den politik som jag tror på där den svaga människan kan få en chans, där de starka och drivande får en chans.... Att driva en politik som inte begränsar utan tror på alla människors förmåga och inte dela in allt i höger och vänster utan låta politiken värna personligheten i människan och se den i en samhällsgemenskap som kan vara sund, det tror jag i mitt hjärta på! 

Tänk om fler förstod vad Kristdemokratisk politk går ut på då skulle vi verkligen få fler röster! 

Men det som är lite annorlunda och inte går att sätta i de traditionella facken det har ofta svårare att få ut sitt budskap!






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela