Maria Lundblom Bäckström

Det finns ett intresse för valfrihet för barnomsorg!

Publicerad 2013-03-21 11:09:00 i Allmänt

Sen jag skrev mitt blogginlägg om "Vill föräldrar ha valfrihet", så har jag fått kontakt med och fått upp ögonen för att det finns en ganska bred opinion och intresse för det här med att föräldrar vill ha valfrihet vad gäller barnomsorg.
 
Jag känner mig så glad att det finns människor som organiserat sig kring de här frågorna men också om barns välmående i stort! Att vi Kristdemokrater drivit frågan länge och ständigt strider för barnperspektivet i olika frågor borde ju vara ganska välkänt men ibland kan man tro att vi står helt själva i detta! 
 
I Aneby där jag bor har en facebookgrupp startats som heter Aneby föräldrar- Tid för familjen och det finns många fler såna här sidor. Jag gick även med i en här om dagen som heter Hemmaföräldrars nätverk.
 
Jag tror att de som har de här sidorna uppskattar om vi politiker går med för att följa debatten och intresset kring de här frågorna så vi kan driva på för valfrihet i de politiska uppdrag vi står i eller kommer finnas i fram över. 
 
I helgen ska jag till min egen barndoms stad Västerås. Det är alltid roligt att åka "hem" och träffa mina föräldrar och  kanske lite släkt och någon vän. Även om jag bott i Småland i 25 år, otroligt!, så sitter ju ändå rötterna kvar. 
 
Önskar er alla en härlig helg för min har börjat redan idag!
 
En klassisk vy från Västerås med stadshuset i bakgrunden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela