Maria Lundblom Bäckström

En bok om livet...

Publicerad 2012-10-09 10:00:00 i Allmänt

Senaste veckorna har jag läst en bok som heter Ödehuset. Boken handlar om en man som mister sin yngsta dotter genom att hon kidnappas. Sedan följer en hel del annorlunda saker och man kan säga att boken är uppbyggd en del runt dialoger om Gud och livet. Den är verkligen inte en traditionell kristen eller religiös bok men du som är lite intresserad av tro eller livets mening tror jag kan ha behållning av den. 
 
Det som hänt i mig är att det skapat en mjukare och varmare bild av Gud. Jag tror inte många anser mig vara så väldigt religös men jag har verkligen en tro på Gud och upplever att jag har en relation med honom också. Men man hamnar så lätt i en stel och fast bild av Gud. Jesus är kanske lättare för han finns beskriven i bibeln och känns ju mer mänsklig, den Helige Ande är också lättare att ta till sig men bilden av Gud Fadern blir ofta lite hård och fjärran. Ja jag säger inte mer utan läs boken istället om du är intresserad. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela