Maria Lundblom Bäckström

Tacksamhet

Publicerad 2012-07-30 00:00:03 i Allmänt

Hade några gamla goda vänner på besök i eftermiddags!
De sa att när de ringt mig för att planera besöket så hade jag sagt att jag går här och fixar! De tyckte det lät så positivt istället för att säga att man städar eller röjer....
Ja nu storstädade jag väl inte precis men som en av vännerna sa, det är så mycket som beror på hur man tänker och ser på det hela.
När man som vi i Sverige får den fantastiska möjligheten till flera veckors semester så blir man så tacksam. Att städa och bara få vara här i vårt underbara hem, få möta människor, låta barnen komma och gå lite som de vill det ger en glädje!
Det är så mycket som beror på hur man tar det och när man jobbat intensivt, novembermörkret tränger på så är det inte lika  lätt att vara glad och tacksam för allt man har. Men klarar man det även då genom att kanske tända några ljus, ta en liten vilopaus innan man gör lite mat så brukar det ändå kännas lite bättre.
Det farligaste jag tror man kan göra det är att jämföra sig och sin familj och sitt liv med andra och försöka hitta vad som är normalt. Visst det finns ju det som är onormalt på så sätt att det är sjukt på nåt sätt där människor lider, men nu menar jag inte så.
Utan inom normalgränserna kan vi leva  på så många sätt och om man i våra olika levnadsöden försöker hitta det bästa och hitta saker att vara tacksamma över så tror jag man hittar kraft i det.
Tack för en underbar helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela