Maria Lundblom Bäckström

Lycka!

Publicerad 2010-05-14 18:19:46 i Allmänt

Att stå i min egen gamla utomhuskompost och gräva fram fin förmultnad jord och se ut över fälten bakom det ger mig lyckokänslor. Att ha förmånen att få bo så här på landet och leva så nära naturen det är verkligen lycka för mig. Då känns det som jag lever. Visst är det roligt att få gå i stan och shoppa en dag, gå på restaurang och njuta av olika saker som stan kan erbjuda men det känns aldrig som man kommer nära livet där, i allafall inte för mig.

Men visst vi är ju som sagt olika och vill leva olika och det får väl, i denna lilla reflektion från helgsoffan, vara mitt bidrag i den politiska debatten idag. Och från detta är det lätt att komma in på dagens aktuella ämne att varje familj bör ha rätten att själv bestämma vem som ska vara hemma med barnen och hur länge. Vill man som mamma bara vara hemma några månader och sen väljer man att pappan är hemma resten så ska det vara fritt, vill däremot mamman kanske vara hemme nästan hela tiden och pappan endast en liten tid kanske, eller man kanske vill vara hemma varannan månad under en tid...ja det kan ju vara så olika vad man upplever är bra, vad man trivs med och hur man skapar LYCKA i varje familj!

Tafsa inte på familjernas valfrihet!

Kommentarer

Postat av: Birgitta Lundblom

Publicerad 2010-05-17 20:09:24

Ja, visst har du kommit rätt nu när du bor på landet.

Instämmer helt och fullt i att varje familj ska få bestämma hur de vill dela upp föräldraledigheten. En självklarhet!



Mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela