Maria Lundblom Bäckström

Provocerande insändare

Publicerad 2010-06-15 16:57:38 i Allmänt

Häromdagen var det en Torsten 57år som hade skrivit en insändare i Smålandstidningen om hur eländigt det blivit för att hans fru hade så dåligt schema i hemtjänsten. Hon hann varken städa, baka, tvätta, handla eller ta hand om trädgården som tidigare så han hade fått det så hemskt.

Han fick gå hungrig och ostruken och fick köpa nya kläder eftersom det inte fanns några nya och det var smutsigt hemma.

Ja jämlikhetsmänniskan i mig gick ju igång direkt, även att jag misstänkte att det var på skämt!

Men det var visst fler som reagerade, för idag stod det åtta insändare till Torsten 57. En del arga, en del prisade hans humor men många reagerade. Ja det var riktigt kul! Inte ofta nån får igång människor på det sättet.

Frågan är hur man kan väcka människor att reagera positivt! Att kanske se att vi Kristdemokrater har en fantastisk politik som sätter människovärdet i centrum. Som bejakar varje persons individuella egenskaper. HUR HUR HUR får man ut sina budskap? Med humor kanske, risken är ju som sagt att många missförstår, precis som med Torsten 57, om det inte var så att han menade allvar he he ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela