Maria Lundblom Bäckström

Äldres mat

Publicerad 2012-09-13 10:26:00 i Allmänt

Har precis skickat in en motion till Kommunfullmäktige om att jag önskar att de äldre på vårt särskilda boende i kommunen ska ha möjlighet att välja på två rätter varje dag.

Maten för de äldre är verkligen viktig både för trivseln men också i hälsoaspekt. Många äldre äter dessutom lite mindre portioner och då är det ännu viktigare att maten ser god ut och att man tycker om den.

Jag hoppas för de äldres skull att denna motion går igenom för det skulle förbättra levnadsstandarden för många. Vi pratar ofta om värdighet inom vården för de äldre och att få någon möjlighet att välja mat kan ju vara en sån förbättring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela