Maria Lundblom Bäckström

Vad är viktigt?

Publicerad 2012-07-15 15:57:53 i Allmänt

Ibland blir jag så förundrad över diskussionen om att vara hemma med sina barn. Vi Kristdemokrater får ibland höra att det skulle vara en kvinnofälla om föräldrarna får välja helt själva hur mycket de delar på föräldraledigheten och att kvinnorna då oftast är mer hemma med barnen.

Oavsett vem som är mest hemma med barnen så är det så hemskt att se det som sämre att vara hemma med sina barn. Att bygga relation med dem och se dem utvecklas.

Det borde ju heta "jobbfällan" den tid som är möjlig att få ta ut föräldraledighet! Det borde väl ses som en förmån att vara med sina barn!
För varför skaffar man annars barn om man inte vill vara med dem och uppfostra dem och se dem utvecklas till självständiga individer?

Däremot tycker jag det var ett väldigt bra förslag som Göran Hägglund presenterade härom veckan att den pensions grundande inkomsten, under tiden en förälder är hemma,
räknas lika för båda, då förlorar man inte ekonomiskt i framtiden på att vara hemma från arbetet. Alla reformer som gagnar att det blir rättvist för båda parter i en familj tycker jag är välkommet! Det tror jag både gynnar barnen och vuxen relationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela