Maria Lundblom Bäckström

Två dagar i Almedalen

Publicerad 2012-07-08 15:58:26 i Allmänt

Då har jag varit på mina första Almedals dagar!
"Pressade" in dem i mitt jobbschema som en liten minisemester med min man.

Det var det värt!

Vi har både haft mysig tid med varann och fått många bra möten med framförallt Kristdemokratiska vänner.

Nu var det ju inte alls samma tryck med folk och seminarier som det varit i veckan men vi tittade iallafall in på ett par igår och hann med ett mingel igårkväll efter att KG Bergström intervjuat Maria Larsson och Alf Svensson om framförallt EU frågor.

Tycker ändå det känns meningsfullt att få tid att prata Kristdemokratisk politik i mingelform. Det är mycket i mötena man får inspiration och information från andra håll.

Idag satt jag och min man på plats på tredje raden inför att Göran skulle hålla sitt Almedals tal.

Han hade ett inspirerande tal och om nån trodde han var trött så hoppas jag de tankarna försvann för han verkade engagerad och entusiastisk. Jag och fler med mig blev inspirerade av honom.

Att höra om att vi måste stötta det de samhällsinitiativ som tas av enskilda människor, familjer, föreningar, kyrkor och organisationer kändes rätt och fräscht. Vi kan inte lämna över allt ansvar till staten. Familjen måste få frihet och utrymme och stöd att fostra sina barn. Vi behöver varann i samhället och vi behöver alla bry oss och ta ansvar och skapa ett varmare samhälle.

Nu ska vi bege oss till båten strax och fortsätta odla de goda tankar vi fått med oss härifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela