Maria Lundblom Bäckström

Lite om mycket...

Publicerad 2012-01-24 09:51:22 i Allmänt

Hej alla vänner!
Nej jag har inte slutat blogga helt men senast var i november.

Snart har ju hela vintern gått...hoppas jag...nej det är väl en del kvar troligtvis, även om man längtar efter våren och särskilt efter LJUSET nu!

Men tidigt i morse blev jag så glad när fåglarna kvittrade så intensivt utanför vid grannarnas fågelbord. Ja de är snälla som matar alla fina fåglar för det kan inte vi skryta med.

Här hemma är det lite rörigt just nu för vi håller på och renoverar vardagsrum och ett skafferi. När man börjar renovera i ett rätt gammalt hus, som vårt byggt 1927, så hittar man alltid massa saker så det blir lite krångligare och tar lite längre tid än man tänkt. När man sen gjort målning och underarbete och sen ska börja tapetesera och det är fel på tapeten, ja då blir det ju lite segt kan man säga. Men vi tog det ovanligt lugnt ändå för det ordnar sig ju snart.

Ja det är en intensiv tid nu. Jag övar teater för fullt med Vireda amatörteater. Premiär 17 februari så det är övning ungefär tre gånger i veckan just nu. Vill du ha biljetter får du skynda för nu är det nog mindre än 100 platser kvar. Ring 0390- 310 69 mellan kl. 18-21 och boka.

Sen fyller min kära man 50 år och vi ska fira den 4 februari i Vireda ungdomsgård med öppet hus. Det blir lite enklare mingelbuffé, kan man säga då det nog kan vara en hel del, hoppas vi, som kommer passera under dagen. Du som känner att du vill fira Mikael är välkommen från 15.00 och framåt...


En ödmjuk liten annons

När man inte har bloggat på så länge får man väl försöka klämma in allt på ett inlägg. :)

Ja i helgen ska jag till Västerås på Kristdemokraternas kommun och landstingsdagar. Det brukar alltid vara en inspirerande tillställning och det hoppas jag det blir i år också.
Min förväntan är att vårt parti kan leva upp till de etiska och moraliska värderingar och normer som vi ändå står för och jag hoppas partiet kan enas trots en del stridigheter omkring partiledarfrågan.

Det har varit en del hätska ord på den interna debatten på vårt intranät. Det kanske är bra att saker får luftas och människor får vara raka mot varann. Bara man sen kan försöka lägga det åt sidan och gå vidare och se till vår politiks bästa. Vi har en så pass bra grund i vårt parti så för Sveriges skull hoppas jag vi kan växa och inte krympa.

Vi måste driva en politik som Sverige behöver och inte som vi tror ger mest röster. (För gör vi det tror jag vi även får mer röster).
Vi måste lyfta familjen som den minsta enheten och bygga därifrån. Det som gynnar den minsta gemenskapen kommer också gynna Sverige.

Mår människor bra, får barn en bra uppväxt och gamla en god äldreomsorg så kommer också vårt land må bra.

Om man försakar barnens behov så kommer vi få skörda sårade och ensamma barn som inte kommer bli goda medborgare. Så vårt partis satsning på barn och unga tror jag är helt rätt för att jobba för den gemenskap där barnen finns, familjen. Och tilläggas bör väl att en familj kan se ut på många olika sätt.

Jag hoppa på en inspirerande, glädjefylld konferens i Västerås där vi Kristdemokrater kan enas igen och starka gå framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela