Maria Lundblom Bäckström

Nu får man se framåt

Publicerad 2011-02-02 13:58:15 i Allmänt

Ja det förra blogginlägget var väl inte det roligaste jag skrivit precis. Men nu får jag lämna det och gå vidare. Det är onödigt att lägga energi på det som ändå inte ger någon god frukt!


Det finns så mycket att ge sin energi åt och politiken finns ju kvar.

I måndags var jag på min första träff med patientföreningarna. Det var Dyslexiförbundets representant och en representant för Föreningen för cystisk fibros. Det var intressant på olika sätt men framförallt tycker jag det är ett mycket givande uppdrag att få träffa de som representerar dem som vården är till för, patienterna.

Tror att det här uppdraget kan bli givande och lärorikt under de här fyra åren.

Mycket tid går just nu åt att öva till vår teater i Vireda, Romantik i panik! Ja det växer fram mer och mer ju bättre vi lär oss våra repliker. När man kan sina repliker slappnar man av mer och kan gå in i rollen och få fram humorn bättre. Ja det är verkligen kul men också energikrävande.
När man varit i sin roll ett tag så blir man mer och mer den personen. Men jag är nog en blandning av förra årets barska Rakel och denna årets blonda blåsta Bettan! :)

Ser nu framåt och gläds åt det som händer i livet. Det händer jämt nåt spännande i livet och genom olika relationer växer olika tankar och idéer fram.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela