Maria Lundblom Bäckström

Adventstid

Publicerad 2010-12-09 17:50:31 i Allmänt

Ja nu närmar sig julen!
Jag stressar nästan aldrig inför jul. Jag har inte jättemycket julklappar att köpa och så brukar jag försöka göra lite i taget.

Nu sitter jag framför brasan och väntar på tre av mina kollegor. Vi ska ta lite glögg här innan vi går upp till kommunens julfest som i år är i Vireda, turligt nog för mig.

Tidigare idag så har jag varit på gruppmöte med Landstingsgruppen. Vi hade som vanligt bra diskussioner om allt möjligt. Det var väl inget som var så där jätteviktigt så det bör nämnas här men jag tycker ofta man får mycket bra och matnyttigt med sig och Mia är en duktig gruppledare och det ska bli spännande att se den här mandatperioden hur hon kommer styra oss genom landstingshavets vågor.

I kommunen börjar det bli klart med alla uppdrag och tyvärr så blir det ju ingen större förnyelse av de ledande posterna. Inom Alliansen blir det bara män på alla ledande poster så var jämställdheten inom Aneby politiken tagit vägen det vet jag inte.

Själv kommer jag sitta i tillsynsnämnden om det blir som förslaget ligger nu. Det kan bli spännande att sätta sig in i en helt annan del av kommunens verksamhet.

Ja nu kommer nog mina vänner snart så det är nog bäst att avsluta.

Ha en skön advent!


En bild från vårt köksbord




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela