Maria Lundblom Bäckström

Politik är roligt!

Publicerad 2010-08-29 17:42:56 i Allmänt

Varför är det roligt? Det är ju många som inte vill hålla med. Jag tror många tänker på tråkiga mötesrum med tråkiga och långa diskussioner och massa gråa människor men frågan är ju VAD man diskuterar och det finns många trevliga och härliga människor inom politiken också.

Om man inte engagerar sig och bara sitter av ett möte (som kan hända någon trött dag) ja då kan det vara tråkigt. Men om man är politiskt engagerad så tror jag de flesta ändå bryr sig om de frågor som är aktuella och man har en del hjärtefrågor man vill driva.

Jag delar just nu ut min valfolder både på landsbygden och i centralorten i Aneby och där tar jag upp några av mina hjärtefrågor. Något som jag väldigt gärna vill se komma till stånd under nästa mandatperiod är en familjecentral i Aneby. Det har jag skrivit om tidigare och också i min folder. Tror vi måste jobba mer förebyggande med många saker och det här är ett sätt.

Jag skulle också vilja att kommunen får ta över hemsjukvården. Det har jag inte med i min folder men jag ser att det finns många fördelar vi skulle kunna vinna genom att göra den förändringen. Nu ligger hemsjukvården på Vårdcentralen och det innebär ibland att personer som valt vårdcentralen men bor i en annan kommun också ska ha hemsjukvård därifrån vilket gör att det kan bli många långa resor och man har dessutom hemtjänst från en annan kommun. Ja det finns fler negativa och tidsslösande delar som skulle förenklas om hela hemsjukvården låg i kommunen istället. Så det är också en fråga jag kommer driva om jag får chansen.

Kommentarer

Postat av: Lilian

Publicerad 2010-08-29 19:11:14

Vi kämpade i många år för att få en familjecentral i Lindesberg. Till slut fick vi en, tack vare idogt arbete, ny majoritet och tjänstemän som nappade! Hoppas ni också lyckas!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela