Maria Lundblom Bäckström

En ljus begravning

Publicerad 2009-09-04 16:32:55 i Allmänt



Idag har jag varit på en ljus begravning. Det var min mans mormor som hade dött vid 93års ålder.
Hon var en varmt troende människa men också en väldigt varm människa för övrigt. Jag hade förmånen att få träffa henne några gånger i livet och hon var verkligen en sån där sällsynt gullig, vithårig gammal dam som man inte kan låta bli att tycka om. Glimten i ögat och även om inte närminnet alltid var på topp så märktes det att hon ändå var intelligent.

Idag stod Jesus och himlen i centrum på begravningen! Att en begravning med en människa som så tydligt uttalat i sitt liv att hon tror på Jesus och på ett evigt liv efter detta i gemenskap med honom kan ge en sån känsla av hopp till alla ändå, det är fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela