Maria Lundblom Bäckström

Arg som ett bi!

Publicerad 2009-09-12 16:21:03 i Allmänt

Idag är jag lite arg av mig. Går igång på lite av varje och tål inte "tråkiga" skämt. Stackars alla runt mig. Ja, ja det kansker är "kvinnoilska". Men det kanske är bra också att markera lite? Hmmm??? nej det behöver nog inte jag, jag behöver nog mer inte markera utan vara generös och mjuk och snäll.

Sen finns det ju så klart saker som det är bra att bli arg på men det brukar ändå löna sig bäst att ta den ilskeenergin och prata eller agera på annat sätt för att försöka förändra det man är arg på.

Är politik kanske ilska på olika saker som man kanaliserar genom olika organ, debatter, samtal, arbete, insändare och andra sätt? Ja kanske en viss sanning ligger det i det.

Alla vi politiker kanske är arga som bin egentligen men gömmer det bakom en mask av massa fina ord och skapar nätverk där vi kan påverka på olika sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela