Maria Lundblom Bäckström

Försoning

Publicerad 2009-02-27 19:54:27 i Allmänt

Hur skulle mitt liv ha varit utan försoning?
Kallare och bittrare tror jag.

Varför är det så viktigt? Jo jag tror att om vi inte försonas så bär vi på osunda känslor. Känslor som gör att vi inte kan vara helt öppna inför vad livet, andra människor och vad Gud vill ge oss. Men det är inte alltid lätt att försonas. Det kan vara så att man blivit så sårad av någon att det känns helt omöjligt. Det som är det värsta är att den andra personen inte skadas av det utan bara man själv. Man gror igen och svartnar inuti och bitterheten får fäste. Jag tror man kan sluta som en gammal missnöjd tant eller gubbe, sån där som ni nog alla har mött någon gång.

Men hur ska man göra då?
Ja för mig är det så att Jesus har förlåtit mig allt dumt jag gjort och han gör det hela tiden när jag ber om förlåtelse. Ja det kan ju innebära att jag också måste be någon annan om förlåtelse för jag kan ju inte bara be honom om förlåtelse och strunta i den jag sårat, om jag nu vet om det och det är det som det gäller.

Jag får del av hans kärlek när jag vill öppna mig och på något sätt hjälper han mig att förlåta. Det kanske inte går på en dag och kanske inte heller på ett år men han hjälper mig att hitta känslan, att hitta en kärlek som står över vad den personen gjort och se att även den personen är ett offer.


Ja jag har verkligen inte alla svaren på det här men jag vet iallafall att förlåtelse och försoning är oerhört viktigt i mitt liv.


Kommentarer

Postat av: Elin Eriksson

Publicerad 2009-02-27 22:12:49

hej hopp Maria....kommenterar inlägget om bläckpatron också....trist!! Jag tog och beställde av det där inclub...två dygn och jag skrev ut igen. Dock bara beställt svart än men det va bra...

Att försona......att förlåta. Delar allt du skriver, jag är överkörd ordentlligt för några år sen och det svider när jag tänker på det...men jag inbillar mig...och tror faktiskt att det är sant....att det värsta inte sitter i mig utan i en helt annan själ....

Jobba dag på vårdcentralen här i Nässjö i morgon....alla är sjuka överallt....

Lär mig powerpoint i office 2007...man blir ringrostigt FORT

Postat av: Maria

Publicerad 2009-02-28 10:20:21

Tack Elin för ditt gensvar!

Kram

Maria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela