Maria Lundblom Bäckström

Inför jul!

Publicerad 2009-12-20 11:10:49 i Allmänt

Ja nu stundar julveckan! Två dagars jobb känns inte så där jätteinspirerande. Hade hellre varit hemma med mina flickor och myst lite innan jul då vi inte är tillsammans på julafton i år. Men vi har ju en hel nyårsvecka då vi kan njuta av varandras sällskap och hitta på saker tillsammans.

Snön och kylan har nu tagit sitt grepp om landskapet och just precis nu lyser solen igenom lite. Måste nog ta mig en promenad.

Många tankar har passerat senaste veckan och idag är det söndag. Landsbygdsupproret har präglat veckan både medialt och via facebook och via olika kontakter. Jag tror man är uppe i 164 medlemmar på Facebookgruppen i skrivande stund.

Ja vi får se vad det leder till. Nu senast fanns det ett mail utlagt där man antydde att starta ett eget landsbygdsparti. Ja vi får se hur många partier vi blir här i Aneby till valet 2010. Mycket kan hända fram till dess och med det här ytterligare engagemanget finns det ju många nya möjligheter på olika sätt, inte bara genom nytt parti utan det kan ju leda till saker vi inte tänkt på.

Ett nytt engagemang har också börjat växa fram i Aneby för de svagaste grupperna i samhället och framförallt för de asylsökande. Vår kyrkoherde Ulf Engström var i tidningen igår och visade klädinsamlingen som pågår. Han talade också om någon form av verksamhet med svenska för invandrare och där man även skulle få möjlighet att lära sig mer om våra svenska sociala normer. Ja nu hittar jag inte tidningen så det kan hända jag citerar fel men det var ungefär så det stod. Man skulle också inbjuda till någon alternativ jul för de som önskade.

I allafall är det roligt att se både i min närhet och på andra sätt att det börjar växa fram ett nytt engagemang för andra. Jag tror att det är viktigt att vi var och en börjar söka vår egen väg för vad vi kan göra.
Lyssna på vårt hjärta och tror vi på Gud tror jag det är dags att söka hans röst och lyssna in vart han vill leda oss.
Har du inte den tron tror jag ändå du kan lyssna på ditt hjärtas röst och vara öppen för möjligheten att livet kan föra dig dit du kanske inte trodde.

Ta den tid du får i jul att hitta lite stillhet och inte bara stressa runt. Lyssna utåt och inåt och på andra människor och var öppen för olika vägar...det kanske inte alltid blir som vi tänkt oss utan det kanske finns något bättre än vi själva planerat.

 

Kommentarer

Postat av: Alexandra

Publicerad 2009-12-21 08:45:10

Gillar dina refelektioner!

Jag kommer ju iallafall få njuta lite av dina tjejer i jul...myyyysigt.



God Jul.

Love you always.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela