Maria Lundblom Bäckström

Fredagstankar

Publicerad 2009-12-11 11:27:38 i Allmänt

Nu har jag druckit mitt morgonkaffe och livsandarna sprudlar i kroppen! Funderar lite över veckan som gått och gårdagens utskottsmöte i Bodafors utanför Nässjö!

Ja dit är det inte ofta man åker och jag fick fråga mig fram lite först hur jag skulle ta mig dit.
Vi träffade deras verksamhetschef Olle, som jag efter ett tag kom på att jag mött tidigare när jag jobbade på sjukhuset i Eksjö för typ 100år sedan.

Han berättade en hel del om sig själv och det var verkligen intressant hur hans väg har gått genom vården och in i militären och tillbaka till primärvården.

Vi politiker var ju självklart intresserade av hur de såg på Vårdvalet och det är så intressant att se hur alla vårdcentraler vi möter börjat jobba mer aktivt med sin verksamhet inför vårdvalet. Det verkar som det är inspirerande för alla att fundera på hur de vill ha det och man ser mer möjligheter än hot, det är härligt.
Jag tror vi kommer få en kvalitetshöjning inom primärvården och en helt annan kreativitet när vi får fler aktörer.

Idag är jag ledig, som jag oftast är på fredagar och vi började morgonen med att äntligen boka resa i början av Januari. Det blev till Hurgada i Egypten. Vi har väl inte tänkt åka på upptäcksfärd i Egypten, även om det finns massor att se där, utan det är nog mest sol och bad som lockar nu. Men man vet ju aldrig...

Som jag skrivit förut så är det ju en omställning att vara gift med en bonde med runt 80mjölkkor att sköta om och sommarsemester är inte att tänka på. Konstigt för mig som är uppväxt i radhusområde i Västerås och med föräldrar som alltid prioriterat semester på sommar och vinter. Därför har varken jag eller hans pojkar fått någon semester med honom i somras och det här är väl istället för det.
Mina flickor får tyvärr stanna hemma men de  har varit ute och rest i sommar en hel del med både mig och sin pappa och ska resa utomlands ett par gånger under året, så den här gången får det bli så och de förstår förvånansvärt bra varför vi gör så här nu. Skönt!

Ja det är lite speciellt att leva i en familj som är två familjer och man måste vårda och ta tid med alla delar. Ibland kan det vara bra att bara vara med sina egna barn och ibland behöver man även odla gemenskapen med sina bonusbarn så de också känner att man bryr sig och att man får tid att prata med varann och lära känna varnn lite på egen hand. Det tror jag alla vinner på i längden.

Kommentarer

Postat av: Elin Eriksson

Publicerad 2009-12-11 14:16:49

Min hemort eller samhälle eller vad man säger. Alla bor kvar utom jag. Och Olle har jag jobbat med nu...=0)



Kram en som gästar Aneby i helgen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela