Maria Lundblom Bäckström

Teatercomback eller debut?

Publicerad 2009-08-28 12:09:00 i Allmänt

Ja det kan man fråga sig vad det är?
Igår var jag på en första träff med Vireda amatörteater som jag fått äran att vara med i.
Ja det känns verkligen som en ära att få kliva in som helt grön och ny bland de här rutinerade människorna som hållit på med teateruppsättningar i sex år med två års paus nu de senaste åren.

Jag var ute och gick i vintras och stötte då på en av våra trevliga grannar som är ansvarig för de här produktionerna.
Han berättade då att de lagt ner och sa att de visste inte om det skulle bli något mer. Då berättade jag att jag i min tonår var med i nyårsrevy i Västerås och även i en teateruppsättning i amatörteatern i Västerås och att det någon gång i livet kanske skulle vara kul att pröva på det här igen. Kändes ju lite ofarligt att säga nu när de lagt ner!

Jaha och igår hade detta samtal lett till att jag nu satt med i planerna för en ny uppsättning som vi ska ha premiär med i slutet av februari. Ja det känns ju verkligen roligt och lite bävande. Kommer jag fixa det här eller kommer jag stå där stel som en pinne?
Ja ja nu ska vi först skriva ihop ett manus och sen ska vi börja öva så får vi se hur det känns.
Spännande och nyttigt tror jag att inte fastna i gamla spår utan våga försöka testa något "nygammalt".

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela