Maria Lundblom Bäckström

Lite tankar

Publicerad 2009-08-21 18:55:12 i Allmänt

Nu har jobbet börjat på allvar den här veckan. Barnen börjat skolan. Just nu regnar det utanför och jag är för tillfället lite svag efter ett litet operativt ingrepp i onsdags. Inget allvarligt men jag fick sövas och det har jag aldrig gjort förut. Det var härligt för jag drömde om hav och strand och sen vaknade jag och mådde rätt bra.

I måndags lyssnade jag på en föreläsning av en fantastisk kvinna...fy skäms har glömt vad hon heter...som pratade om hjärnan och lärande. Mycket spännande. Hon tog in just det biologiska perspektivet i att lära på bästa sätt. Att efter 25 minuter så tar vår "reptilhjärna", förlängda märgen, över och vi vill gärna somna till lite. Ja inte somna på riktigt men vi är inte helt vakna att ta in information. Mycket att tänka på både som lärare men även i andra sammanhang. Avbrott av olika slag, praktiska övningar mm. kan hålla hjärnan mer aktiv och vaken.

Har varit en hel del på facebook nu på senaste tiden. Lite roligt med alla "gamla" vänner man stöter på där och delar en del av vardagen med genom små kommentarer och kort som man kan dela. Tycker faktist det är riktigt roligt. La upp en del kort nu från min och flickornas Ölandssemester och direkt får man någon liten kommentar om någon fin bild.

Ja bilder är underbart att få gå tillbaka till och minnas. Och nu när snart, men inte än, hösten kommer så behöver vi nog alla sommarbilder vi kan få både helt konkret men även våra inre minnesbilder.

Här kommer i allafall några små smakprov på vår lilla sköna semester.


Vid gungan vid vår stuga
 


På stranden


Nicolina i stugdörren

Capella gården



Café mejeriet ett häftigt ställe
 
  

 

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela