Maria Lundblom Bäckström

Frosta av frysen

Publicerad 2009-08-26 17:23:32 i Allmänt

Nu vet jag det! Varför jag så sällan frostar av frysen, ja den som inte är självavfrostande vill säga, vi har nämligen två.

Nu satt jag där igårkväll och klockan blev över halv tio och det var då jag kom ihåg att det är så här det alltid blir.
Ja jag ska ta det från början, denna "fantastiska" berättelse.

Det börjar med att man ser att det är lite mycket is i frysen. Helt plötsligt har en burk högst upp och långt in fastnat för det blivit mass is runt om. Sen en dag går det lite trögt att stänga så man bankar lite i isen och så går det ju ett tag till.
Men sen igår eftermiddag...ja för sent och fel dag...så kom jag på att jag skulle göra denna fantastiska insats.

Så jag stängde av frysen och ställde upp den och plockade ur alla saker. Det var inte så mycket just nu så det var ju lämpligt.
Efter någon timme gick jag in och tittade och INGET hade ju hänt!! Väntade en timme till nej inget!
DÅ kom jag på den lysande idén att ställa ett fläktelement framför...ja men redan eller!! som tonåringarna säger.

Då började det faktiskt droppa lite. Men sen framåt nio så insåg jag att nu måste jag snart lägga mig för jag är jättetrött så jag började hacka och så tog jag fram fönen och satt där och pricksköt som om det var en pistol. Min kära man och bonusson tittade lite konstigt på mig när jag sa något fult som jag inte brukar säga.
Och det var då det slog mig! PRECIS SÅ HÄR BRUKAR JAG SITTA! Sent på kvällen och det blir aldrig klart och jag är arg.

Men jag lovar, jag kommer inte frosta av det tidigare nästa gång så det går fortare utan skjuta upp det och hoppas det försvinner av sig själv.


Nej riktigt så illa var det inte...det är inte min frys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela