Maria Lundblom Bäckström

Friheten att skriva

Publicerad 2009-08-28 12:22:42 i Allmänt

När jag precis hade skrivit mitt senaste inlägg här om min teaterdebut så satt jag och läste igenom lite här i min blogg. Jag måste bara säga det att oavsett om ingen läser min blogg...ja fast nu är det några stycken varje dag som gör det, tack det är roligt att ni vill följa den ibland...så är det ju faktist helt fantastiskt att man här i Sverige kan få friheten att skriva om nästan vad som helst.

Jag får skriva om kvinnoförtryck, om mina politiska åsikter, ja om nästan vad som helst!

Jag blev så glad när jag tänkte på det och även om det är flera tusen som bloggar och inte så många av oss som syns särskilt mycket så är det ändå underbart!

Vi måste verkligen bevara vår demokrati och vår frihet att få tycka vad vi vill i vårt land!

Kommentarer

Postat av: jimmys blogg

Publicerad 2009-08-30 20:50:03

visst läser jag din blogg då och då. Fortsätt skriva Maria. Min erfarenhet är att även om det inte är massor som läser det du skriver varje dag så kan det över tid vara så att många tar del av det du tycker och tänker. Vårt samhälle och debatten som förs där blir på så sätt mycket rikare. Vi hörs.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela