Maria Lundblom Bäckström

I komposten finns livet!

Publicerad 2011-07-20 16:37:34 i Allmänt

Tack för responsen från er "okända" personer som hittat till min blogg.
Det gör ju nästan att jag måste börja skriva lite igen.

Det som gör att jag inte har nåt att skriva om är att jag är i nån slags viloperiod i livet. Ja det är inte det att det finns hur mycket som helst att göra men på nåt sätt så har någon period av att inte gå in i så mycket infunnit sig.

Jag vilar i att trivas på mitt jobb, att vila i de uppdrag jag har och i min familj och mitt liv. Det är oerhört skönt och jag har det väldigt bra på många sätt.

Ofta så jagar och strävar man efter så mycket men vad ger det egentligen. Jag känner att jag behöver våga vänta in vad livet, eller säg Gud, har för vägar för mig. Jag tror att om man mer vågar vila och känna efter i sitt inre efter hur man ska gå så hamnar man rätt.

Det är en konst att våga vara i nuet och leva där. Att bara få vara i vår trädgård som sakta växer fram är ju en underbar gåva.

Tror jag skrivit det tidigare men en favoritplats i min trädgård är bakom vårt dass i komposten. Att stå där och gräva upp jorden som blivit av allt som förmultnat, lägga den i skottkärran och ösa på den på landen det är en sån otroligt meningsfull sysselsättning.


Jag känner just nu att livet det finns nära naturen, på landet där jag bor.

Skrev igår på facebook att jag inte ville åka in till Aneby utan stanna ute på landet. Då skrev nån "Skillnaden är väl marginell". Jo visst det kan man väl tycka men när jag åkte genom det tomma samhället igår så kändes det just det, tomt! Var är livet?
På landet känns det som det sprudlar av liv. Det finns alltid nåt att göra så här års och bara en promenad lättar ju upp även en dag som kan kännas tung.

Ja det är nog lite av det som är på mitt hjärta så här en julidag!


En bild från mitt örtland som börjar växa fram så smått!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela