Maria Lundblom Bäckström

I mina tankar

Publicerad 2011-01-23 17:16:04 i Allmänt



Vad är det som rör sig i mina tankar just nu?

Vi hade en fantastisk "seger" när det gällde den fackliga fråga som jag nämnde lite kort om i förra blogginlägget. Jag hade en liten förhoppning att vi kanske skulle få arbetsgivaren att ändra sig men jag blev ändå överraskat glad.
Så nu får vi gemensamt försöka hitta andra lösningar på de problem man upplever.

Jag kan också säga att jag börjar märka att jag börjar få lite vårkänslor då och då. De kommer fram då man känner en liten doft, att fåglarna kvittrar lite mer eller att man märker att det blir ljusare. Ja det är ju så underbart att det ändå går åt rätt håll...åt ljuset till!

Ljus behöver vi på olika sätt. Världen präglas av så mycket mörker och krafter som inte alls bejakar tro, hopp och kärlek utan istället maktmissbruk, pengamissbruk och annat missbruk som istället trycker ner och förstör.

Haft en hel del härliga möten med olika människor senaste veckan. Det har varit i mitt jobb där man fått dela en svår stund med anhöriga men där det ändå finns något ljust, det är i mötet med den 101 åriga underbara damen, eller med en undersköterska som man får ett fint samtal med. Också möten med vänner där man får nån eller några timmars gemenskap med och där det finns en likhet i själarna och en liknande längtan efter förändring till nåt bättre. Då är ljuset där!

Ja det känns som man är i en process där Gud leder en bit för bit och där man får vara öppen och lyssna, både till de människor man möter men också till den egna relationen med Gud på olika sätt. Livet är spännande och härligt och utmanande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela