Maria Lundblom Bäckström

Semestertankar

Publicerad 2011-08-03 09:07:33 i Allmänt

Sitter här i morgonsolen utan för den lilla stugan som jag och mina två flickor hyrt en vecka på Öland. Vilken lyx det är att få ha en vecka semester utan alla måsten som ändå finns när man är hemma. Bara få göra det allra nödvändigaste och det man tycker är roligt. Jag och barnen tycker mycket om Öland! Dels för den underbara naturen och alla härliga ställen men också för att det finns så mycket olika saker att göra här. Idag ska vi åka ner till Vickleby på södra Öland för att gå på ett favoritställe, http://www.cafemejeriet.se/ , Cafe Mejeriet! Det är ett lite annorlunda Cafe med härlig inredning! Sen måste jag ju gå en runda i Capellagårdens trädgård så klart. Annars har vi haft två härliga dagar på stranden i Byerum och på Böda. Ja äntligen känns det som man fått lite ordentligt med sommar utan att det ska regna en skur varje dag. Innan jag gick ut här o satte mig i solen läste jag lite i Aftonbladet om den fruktansvärda svälten och kriget i Somalia. Det är såna overkliga kontraster. Att livet kan vara så orättvist på vår jord. Även om jag får njuta av allt det underbara jag har så vill jag ändå bära med mig även det här o annat som händer på vår jord. Jag funderar så på vad vi kan göra. Jag tror i allafall jag ska skänka nåt till de hjälp organisationer som försöker göra något där. Men vad kan man göra mer för världens orättvisor? Ja med de tankarna ska jag nu ha min lilla morgonandakt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela