Maria Lundblom Bäckström

Vad ska jag rösta på?

Publicerad 2010-09-11 10:12:11 i Allmänt



Ja den frågan ställer sig en del nu under de här sista åtta dagarna fram till valdagen.

Min äldsta dotter är för ung för att rösta men hon sa igår att "om jag fick rösta undrar jag vad jag skulle välja?"
Alla prata så mycket och det verkar ju jättesvårt.

Ja sa jag men jag tror det viktigaste är att försöka förstå vilken grundidéologi partierna har.
Det  här hade vi pratat om tidigare och hon är ganska väl insatt i vad Kristdemokraterna har för värdegrund. J"a sa hon då, då skulle det ju bli Kristdemokraterna."

När människor kommer fram till mig och är osäkra så är det faktiskt det jag brukar säga. Självklart ger jag dem valmaterial och berättar vad jag själv och Kristdemokraterna vill driva för konkreta frågor men grundideologin är verkligen viktig för att hitta det parti som man själv tycker man sympatiserar med.

Rösta på Kristdemokraterna på söndag och Kryssa gärna mig i Landstingsvalet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela