Maria Lundblom Bäckström

Mer tankar om bröllopet!

Publicerad 2010-06-20 18:48:36 i Allmänt

Ni som är vän med mig på facebook har ju redan läst detta men jag känner att det tål att upprepas.

Är fylld av upplevelser efter helgen i Stockholm och kungabröllopet. Har nog insett att min övertygelse om kungafamiljen som något gott för Sverige har stärkts. Det är ett ämbete som representerar Sverige och när man hyllar dem hyllar man vår nation och allt gott Sverige står för. Så skönt med något som är fritt från politik!!

Politik är ju förutsättningen för vår demokrati så det är inte så att jag har tröttnat på det. Men det jag kände igår när jag stod nedanför slottsbalkongen tillsammans med alla andra människor, både från Sverige och andra länder, det var att det var en sån ovanlig känsla av att här har vi i Sverige något gemensamt. Det var inte personerna som vi hyllade bara utan något större. Något gemensamt och något gott!

Tror vi behöver goda krafter som kan ena oss och som ger oss en grund och rötter i vår historia. Jag har nog lite svårt att sätta ord på mina känslor men jag kände att det var bra. Trots att det var så otroligt mycket folk så var det så lugnt och fridfullt på nåt sätt. Vi trängde oss lite en gång då vi var tvugna att förflytta oss men då var vi nog de mest otreliga i samlingen. :)

Här kommer också några av de vackra bilderna från bröllopet:


Som en sagoprinsessa!


Lite gulliga







Ja och här i folkmassan stod vi först och såg ingenting!!



Här är de på balkongen och då såg vi riktigt bra!

Och där nere till vänster står vi...ser ni?

De ser verkligen lyckliga och kära ut!

Kommentarer

Postat av: Mamma Birgitta

Publicerad 2010-07-07 21:51:57

Kan någon bli oberörd av deras kärlek. Gråten finns men inte av sorg utan av glädje över att de har fått varandra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Lundblom Bäckström

En blogg som handlar mycket om mina upplevelser och om politik utifrån min vy som Kristdemokrat. Lite handlar om min vardag men framförallt så vill jag försöka påverka med det jag tror på och vill förändra till det bättre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela